Veelgestelde Vragen - FAQ - FamilyCard.be

Is FamilyCard helemaal gratis?
Ja, FamilyCard is helemaal gratis en zal dat ook altijd blijven. Wij sluiten rechtstreekse deals af met webshops en krijgen een klein percentage voor elke aankoop die jij bij hen doet, als je je FamilyCard hebt geactiveerd.
 

Hoeveel FamilyCard accounts kan ik aanmaken
Je kan 1 FamilyCard per persoon aanmaken.
 

Ik ben single. Kan ik ook een FamilyCard account aanmaken?
Natuurlijk. Iedereen is welkom om een FamilyCard account aan te maken.

Krijg ik mijn FamilyCard in de post toegestuurd?
Neen, want dit is een virtuele kaart die je enkel online bij webshops gebruikt.
 

Kan ik mijn FamilyCard ook in lokale winkels gebruiken?
Neen, FamilyCard werkt enkel voor online webshops.
 

Moet ik mijn bestelling via jullie website plaatsen?
Neen, je bestelt gewoon zoals je dat gewend bent, rechtstreeks bij de webshop van jouw keuze. Het enige wat je moet doen, is vóór je aankoop je FamilyCard activeren voor die specifieke webshop. Dat kan via onze website, of via onze Chrome of Firefox Extensie.
 

Kan ik mijn FamilyCard in één keer activeren voor alle webshops?
Neen, het spijt ons. Je moet je FamilyCard telkens apart activeren bij de webshop waar je op dat moment een aankoop wil plaatsen. Ben je aangemeld? Dan kan dit door op onze site te zoeken naar de webshop, en dan op "Activeer Klantenkaart' te klikken. Vervolgens word je doorgestuurd naar die webshop, waar je dan je aankoop kan plaatsen. Het kan ook in één klik, via onze gratis Chrome of Firefox extensie.
 

Krijg ik mijn korting meteen als ik mijn bestelling plaats?
Neen, je krijgt je korting pas NA het plaatsen van je bestelling. Die korting plaatsen wij achterna op je FamilyCard account.
 

Vanaf wanneer kan ik mijn gespaarde kortingen laten uitbetalen op mijn bankrekening?
Zodra je 25 EUR hebt bijeengespaard, kan je een uitbetaling aanvragen. Wij storten het geld dan binnen de 14 dagen op je bankrekening.
 

Wat gebeurt er als ik na mijn aankoop, mijn bestelling annuleer of een deel ervan terugstuur?
Je toegekende korting wordt geannuleerd indien je je bestelling achteraf annuleert. Stuur je een deel van je bestelling terug, dan zijn er twee zaken mogelijk: ofwel krijg je een deel van de korting, ofwel krijg je geen korting. Dit hangt af van webshop tot webshop. We kunnen dus geen korting beloven indien je een deel van je bestelling terugstuurt.
 

Ik heb een bestelling geplaatst en mijn korting staat nu "onder beoordeling". Hoe lang duurt dit?
De webshops moeten jouw gekregen korting goedkeuren. Dat komt omdat je voor online aankopen nog het recht hebt om gedurende een bepaalde periode af te zien van je aankoop of om goederen terug te sturen (zoals bv. kleding). Pas nadat deze periode voorbij is kunnen ze definitief jouw order bevestigen en de korting toekennen. Dat is echt afhankelijk van webshop tot webshop. Bij de ene is dit 15 dagen, bij de andere dan weer 60. En dat kan elke keer verschillend zijn. Gemiddelde wachttijd voor finale bevestiging is 30 dagen. Wanneer je bijvoorbeeld een reis boekt op booking.com, zal de korting pas na je vakantie worden bevestigd en niet op het moment van de boeking, want dan kan je nog steeds annuleren. Dus, zolang je de goederen niet terugstuurt, hoef je je helemaal geen zorgen te maken. De goedkeuring komt er zeker, maar het kan tot 30 dagen gemiddeld duren.
 

Ik heb mijn FamilyCard vergeten te activeren. Kan ik alsnog mijn korting krijgen?
Neen. Als je je FamilyCard niet hebt geactiveerd, dan zal de webshop ons geen korting toekennen. Wij kunnen dus ook geen korting aan jou doorgeven.
 

Ik heb een kortingscode. Kan ik die gebruiken tijdens mijn aankoop?
Dit hangt af van webshop tot webshop. In principe is je FamilyCard korting niet combineerbaar met andere promoties of kortingen, dus ook niet met kortingscodes. Sommige webshops maken hier een uitzondering in. Je kan het dus proberen, maar we kunnen je helaas geen FamilyCard korting garanderen.

 

Ik heb een cadeaubon of cadeaucheque gekregen en wens die te gebruiken bij mijn aankoop. Krijg ik dan nog FamilyCard korting?
Het spijt ons, maar indien u geheel of gedeeltelijk gebruik maakt van een cadeaubon of cadeaucheque, komt uw online aankoop helaas niet in aanmerking voor FamilyCard korting.

 

Krijg ik FamilyCard korting als ik enkel een cadeaubon of cadeaucheque aankoop?
Dit hangt af van webshop tot webshop. De meeste webshops schenken je géén FamilyCard korting als je er enkel een cadeaubon of cadeaucheque aankoopt. Je kan het dus proberen, maar we kunnen je helaas geen FamilyCard korting garanderen.

 

Krijg ik mijn FamilyCard korting combineren met andere online spaarsystemen voor particulieren of verenigingen, cashbacksites of Viking deals?
Neen, in dat geval zal je moeten kiezen. FamilyCard korting is helaas niet combineerbaar met andere soortgelijke websites.

 

Heb ik speciale software nodig om FamilyCard te gebruiken?
Nee, voor het gebruik van FamilyCard is geen speciale software nodig. Alleen een computer of tablet met internetverbinding.

 

Wat zijn cookies en waarom moet ik ze activeren in mijn webbrowser?
Cookies zijn kleine tekstbestandjes die worden opgeslagen op de computer van de gebruiker. Deze zijn standaard geactiveerd in je browser. Ze leggen gegevens vast over bijvoorbeeld de internetbrowser die je gebruikt, het besturingssysteem en de internetpagina's die je bekijkt. FamilyCard gebruikt cookies om jouw aankopen te registreren. Zonder cookies is registratie van jouw aankopen niet mogelijk en kan FamilyCard geen korting uitbetalen.
 

Ik heb een aankoop geplaatst en mijn FamilyCard geactiveerd, maar ik heb geen korting gekregen. Wat kan ik doen?
Heb je tijdens het aankoopproces géén andere websites bezocht? Dan is mogelijks iets fout gelopen. Neem in dat geval contact met ons op, wij zullen nakijken wat we voor jou kunnen doen. Opgelet: gelieve géén rechtstreeks contact op te nemen met de webshops in dit geval, dit vertraagt het proces alleen maar.
 

Hoe wordt het kortingspercentage dat ik terugkrijg op mijn FamilyCard account berekend?
Dit hangt af van webshop tot webshop. In de meeste gevallen wordt het kortingspercentage berekend op het totale bedrag van je aankoop, exclusief BTW én exclusief verzendkosten. Vb: Je koopt kledij aan en betaalt hiervoor €121 (waarvan €3 verzendkosten inbegrepen). FamilyCard geeft aan dat je 5% extra korting krijgt. Dan wordt je korting zo berekend: €121 - €25,41 (=21% BTW) - €3 (=verzendkosten) = €92,59. Op die €92,59 krijg jij 5% korting terug in je FamilyCard account, wat dus neerkomt op €4,65.
 

Ik heb jullie browser extensie gebruikt om mijn FamilyCard te activeren. Tijdens het boekingproces werd deze plots terug grijs. Moet ik deze nu opnieuw activeren?

Indien u tijdens het boekingsproces zelf géén nieuwe websites of tabs hebt geopend, dan hoeft u uw FamilyCard NIET opnieuw te activeren. Het is immers mogelijk dat sommige webshops zelf nieuwe tabs of pagina’s openen tijdens het boekingsproces, waardoor onze browser extensie terug grijs wordt. In dat geval zal u nog steeds uw FamilyCard korting ontvangen.